Därför kallas jag främlingsfientlig

Lotser

Det är först när den nyanlände får jobb som lotsen belönas med en ordentlig bonus, på upp till 50 000 kronor.

Jag som svensk får ingen lots

Instegsjobb

Mohamed Ragubi säger att han haft tur och trivs mycket bra på jobbet där han snickrar emballage och lådor för transporter. Efter att ha tagit den inledande kontakten själv fick han och företaget sedan hjälp av arbetsförmedlingen. Inom ramen för instegsjobb subventionerade de 75 procent av hans lön de första sex månaderna. Från och med juni står de för drygt 30 procent.

Jag som svensk får inget instegsjobb

Behålla socialbidragen

Tidigare i debatten la finansminister Anders Borg, M, fram ett förslag att man kan få behålla delar av socialbidraget trots att man får ett jobb.  – Det vore utmärkt om vi kunde hitta en sån lösning, för får man en inkomstförstärkning äts den oftast upp av andra regler, sa Göran Hägglund.

Jag som svensk får inte behålla socialbidrag vid jobb

Introduktionsersättning

Jag som svensk får inte introduktionsersättning

Gratis körkort

Den totala kostnaden för körkorten beräknas till 10 000 kronor per ungdom. Men det rör sig inte om några extrakostnader för kommunen, säger nämndens ordförande Jonne Norlin till P4 Västernorrland. Pengarna tas från de pengar hemmen för ensamkommande flyktingbarn får, det rör sig om en omfördelning, enligt Jonne Norlin.

– Massor har ringt, en hel del rasister som var upprörda, säger Jonne Norlin.

Jag som svensk får inte gratis körkort

Få gratis tandvård

Papperslösa flyktingar i Skåne får rätt till vård och tandvård för 50 kronor besöket. Det har majoriteten av partierna i Region Skåne beslutat.

Jag som svensk får inte gratis tandvård

12.000 SFI skattefritt

Avsikten med sfi-bonus är att den enskilde ska lära sig svenska på så hög nivå som möjligt och bonusen är därför högre för en högre kurs. Bonusen betalas ut som ett skattefritt bidrag om högst 12.000 kronor.

Jag som svensk får inte 12.000 sfi skattefritt

Enligt

Jan Guillou

i sitt hat mot främlingar, politiskt ­korrekta landsförrädare och ”etablissemanget”. Efter min text i dag följer sanno­likt upp till trettio procent av inläggen­ det mönstret.

Hatar alla etniska svenskar invandrare om man kritiserar det minsta lilla för att man som svensk inte accepterar att du får inte det som invandrarna får, och oftast gratis, och oftast mer!

Detta ska etniska svenskar gladeligen accepera med solirariteten och toleransens lögner. För det, gäller inte svenskar

Därför kallas jag främlingsfientlig om jag kritiserar den diskriminering och bestraffning jag som svensk får ta emot.

Kommentera

