Jag är etnisk svensk – abdul är svensk – inte libyer eller libyersvensk?

Om debatten vem är svensk

 Abdul

Aftonbladet träffar svenske abdul som kört i två dygn för att delta i slutstriden

Bilen tillhör Abdul Ased som för tio år sedan flydde Libyen och flyttade till Sverige. – Jag flydde undan Gaddafi och bosatte mig i Flen och Alingsås, men nu bor jag med min fru och mina barn i Norge, berättar han.

– Jag hatar den mannen för det han har gjort mot mitt folk. Nu vill jag vara med och krossa honom.

Abdul körde hela vägen från Norge, via Sverige och sedan vidare ner genom Europa. För två dagar sedan korsade han gränsen till sitt hemland.

1. Jag har inte flytt från något land till ett annat land

2. Jag har inte återvänt till mitt ”hemland” mitt hemland är Sverige

3.  Mitt folk är inte något annat lands folk, mitt folk är Svenskar i Sverige

4. Jag har ingen kontakt med något annat land eller dess språk.

Skiljer inte detta om något vem som är svensk? Där etniska svenskar idag diskrmineras och bestraffas pga svenskfientlig politik?

Kommentera

